14:24 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان ملل

کارایی اینستکس بعد از ۲ سال هنوز در اقتصاد ایران ثابت نشده
نماد برتر- نماینده دائم ایران در سازمان ملل بر لزوم اثبات کارایی اینستکس بعد از دو سال و از طرف اروپایی‌ها تاکید کرد و گفت: ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند شود.
۱۰ کشور اول و آخر در توسعه انسانی / رتبه ایران در بین ۱۸۹ کشور
نماد برتر- سازمان ملل متحد با اعلام ۱۰ کشور اول و آخر در توسعه انسانی و دورنمای بلندمدت، ایران در بین ۱۸۹ کشور جهان در رده ۷۰ قرار داد.
ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در جهان و تعامل سازنده با همه کشورها است
نماد برتر- رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در جهان و تعامل سازنده با همه کشورهایی است که می‌خواهند مسیر تعامل را برگزینند، اظهار داشت: امروز توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستیم و به هیچ عنوان از روی کار آمدن بایدن ذوق زده نیستیم اما از رفتن یاغی‌ترین و قانون‌شکن‌ترین فرد در آمریکا خوشحال هستیم.
کاهش ارزش دلار در معاملات جهانی
نماد برتر- ارزش دلار مقابل ارزهای مهم کاهش یافت.
اقتصاد جهان در بدترین وضعیت یک دهه اخیر
نماد برتر- آنکتاد از کوچک شدن ۵.۶ دصدی اقتصاد جهانی در سال جاری خبر داد.
مذاکره دیپلمات‌های سایبری برای ساختن آینده اینترنت جهانی
نماد برتر- چشم‌اندازهای متناقضی برای آینده اینترنت جهانی به‌طور اجتناب‌ناپذیری با یکدیگر برخورد می‌کنند و دیپلمات‌های سایبری مجبور به مذاکره در مورد این گزینه‌های دشوار و ساختن آینده فضای سایبری هستند.
سمت جدید سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در دولت جو بایدن
نماد برتر- رئیس جمهور منتخب آمریکا ، سفیر سابق در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی را به عنوان رئیس شورای سیاست داخلی کاخ سفید منصوب کرد .
تحریم‌های جدید آمریکا علیه صادرات زغال سنگ کره شمالی
نماد برتر- آمریکا شش شرکت شامل چندین شرکت مستقر در چین و چهار کشتی را به اتهام دست داشتن در صادرات غیرقانونی زغال سنگ کره شمالی در لیست سیاه قرار داد.
نوید سازمان بهداشت جهانی از پایان کرونا / نیاز ۲۳.۹ میلیارد دلاری
نماد برتر- مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با ارزیابی مثبت نتایج آزمایش واکسن‌های کرونا از نزدیک شدن به پایان همه‌گیری خبر داد .
برنامه هسته‌ای ایران بدون وقفه ادامه می یابد
نماد برتر- نماینده ایران در سازمان ملل با اعلام اینکه برنامه هسته‌ای ایران بدون وقفه ادامه می یابد، گفت: انتقام ترور شهیید فخری زاده در زمان مناسب انجام خواهد شد!
مخالفت دولت و وزارت خارجه با مصوبه امروز مجلس در لغو پروتکل الحاقی
نماد برتر- سخنگوی دولت و وزارت خارجه ضمن مخالفت با مصوبه مجلس مبنی بر لغو پروتکل الحاقی آن را ناکارامد و موجب دائمی شدن تحریم ها خواندند و خواستار تجدید نظر مجلس شدند.
پیش بینی وزیر خارجه از آینده رابطه ایران و آمریکا در دوران بایدن
نماد برتر- وزیر خارجه ایران با اشاره به سوابق بایدن گفت: بی تردید در دوران ریاست جمهوری وی ، آمریکا با ایران مشکلاتی اساسی خواهد داشت اما ضرورتی ندارد تنش‌های دوران ترامپ تداوم داشته باشد!
حمله هکرهای کره شمالی به شرکت داروسازی استرازنکا
نماد برتر- هکرهای کره شمالی در هفته های اخیر تلاش کرده اند به سیستمهای شرکت داروسازی انگلیسی استرازنکا که اخیرا نتایج موفق آزمایش واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرده است، رخنه کنند.
صعود دسته جمعی بورسهای جهانی
نماد برتر- همه شاخص های مهم بورسی جهانی سبزپوش شدند.
درخواست ایران از شورای امنیت سازمان ملل و هشدار به آمریکا و اسرائیل
نماد برتر- ایران با اعلام اینکه برخی طرف‌های خارجی در پشت ترور شهید محسن فخری‌زاده بودند از شورای امنیت سازمان ملل خواست این اقدام را به شدت محکوم کنند .